Hemma

Idag är det måndag och idag är jag hemma från skolan. Jag har nu märkt att jag inte var helt frisk och att det var sjukt onödigt egentligen att ge mig ut i det kalla i fredags och lördags.. då min sjuka har kommit tillbaka. Feber, en svullen körtel på högra sidan av halsen och rethosta. USCH FY OCH BLÄ! JAG VILL BLI FRISK. Igår brast jag ut i gråt och blev så sjukt deprimerad över att jag inte har ork till att vara sjuk längre. Jag vill och måste kunna satsa på studierna nu för att kunna höja mig och kunna komma in på det gymnasiet som jag vill komma in på. Jag måste ge allt, jag måste ladda inför nationella men det går ju inte om jag ska behöva må såhär. När man har körtelfeber så blir man väldigt väldigt trött och kan vara det i flera månader efteråt. Man har knappt någon energi kvar i kroppen. Jag känner att just nu behöver jag verkligen all energi för att kunna höja mina betyg men detta är ett stort hinder för mig. 
 
Idag tvingade mamma mig att vara hemma p.g.a att jag behöver vila, inte anstränga mig och försöka komma in i ett "lugn". Detta har stressat upp mig en hel del vilket absolut inte gör situationen bättre. 
Så idag är jag hemma, vet inte om jag kommer vara hemma imorgon också men jag kommer iallafall behöva så mycket vila som möjligt. I skolan får jag inte vara med idrotten och jag kommer få behöva tänka på att inte anstränga mig rent allmänt då det kan bli värre. 
Nu har jag varit sjuk i drygt 3 veckor och efter att man mått såhär dåligt i 3 veckor så orkar man inte vara stark längre, man har liksom fått nog. Men nu måste jag verkligen göra allt för att bli frisk. På torsdag åker vi på klassresa till idre också så det känns ju lite olämpligt men jag ska iallfall med på den och därför måste jag vara en aning utvilad. Därför är jag hemma idag.
 Tb tyskland oktober 2014
 
Hej där! Innan du skickar iväg din kommentar så kan du tänka på:
1. Skriv inget taskigt eller kränkande
2. Tänk på ditt språk
3. Man kan söka upp genom Id nummer vem som har skrivit kommentaren
4. Jag måste godkänna kommentaren innan allmänheten kan se den
Tack för att du visar respekt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0