Tre grymma puder

     
 
 
 
 
Detta puder har jag i min sminkväska just nu             Detta puder använder jag ibland istället för det innan.          Detta isadora puder använde jag under en tid 
och jag använder det dagligen. Jag köpte               För er som inte visste så är detta smink märke, KIKO make   förut och blir sugen på att införskaffa ett igen.
det i finland i somras och den har räckt enda         up milano mitt absoluta favorit märke! Och jag har använt       Det var väldigt väldigt bra det med och hade
tills dess. Helt otroligt! och jag älskar detta puder   deras smink produkter sedan jag var 12 år då jag upptäckte   en väldigt fin kall, vanilj ton. Och jag har för 
då det har en gul underton och då den lägger sig   smink märket i deras lilla butik i venedig. Idag har detta märke   mig att detta även var parfymerat och jag
så jämnt och fint i ansiktet. Det blir varken fläckigt  utvecklats och tyvärr har priserna höjts en hel del pga att         äälskar verkligen parfymerat smink! 
eller oranget efter applicering.                                 det har blivit allt mer populärare. förut kostade detta puder     Detta kostar runt 140kr och detta kan man 
Jag har letat efter detta i butiker i sverige men jag   ca 70kr och nu idag kostar det runt 140kr. Jag upptäckte även   köpa lite överallt så som på Åhlens som på
har ej hittat det tyvärr.. Men nu såg jag precis att   att mall of scandinavia fått en kiko butik!! Och det är den          Cubus, H&M och kicks med mer.
bland annar lyko.se har fått in det och inte förens   första i sverige, så det känns så skönt att man slipper åka    Detta tipsar jag även starkt!
nu insåg jag även hur billigt det var, endast 79kr   utomlands för att kunna köpa haha. Men detta puder är så   
för denna godbit. Ett STORT tips från mig.           nice!! Som pudret innan så är den jämn och ger inget fläckigt  
detta är i alla fall ett måste i min sminkväsk.        resultat. Men detta puder gillar jag egentligen mer! Antagligen    
                                                                            för att den har en sån god doft och för att den täcker så bra!      
                                                                                                         Ett magiskt puder!                                           
 
 
Jag personligen tycker att pudret är den viktagaste sminkprodukten i ansiktet (om man använder puder i sin sminkning). För den är själva basen för hela ansiktet och med ett dåligt puder som är i  fel hudton/orange/röd/fläckig kan t.ex. få dina ögon att se trötta ut, får din hy att se oren ut, få din hy att se gammal ut och sedan är det ju inte så särskilt snyggt i helhet om du är alldeles röd i hel ansiktet och blek på halsen? det tycker inte jag i alla fall!
 
Så det viktigaste i smink väskan för mig är ett bra puder. Det finns även billiga som dyra, men billiga kan lika gärna vara bättre än dom som är dyra!
Om ni trycker på någon av dessa tre puder här uppe så kommer ni direkt till hemsidan där du kan beställa pudret och leta efter din färg.
Lycka till!
Hej där! Innan du skickar iväg din kommentar så kan du tänka på:
1. Skriv inget taskigt eller kränkande
2. Tänk på ditt språk
3. Man kan söka upp genom Id nummer vem som har skrivit kommentaren
4. Jag måste godkänna kommentaren innan allmänheten kan se den
Tack för att du visar respekt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0