Just ordered

          

Hej! Idag har jag haft en bra dag. Jag slutade runt klockan tre då jag åkte in till fotöljen i slussen på en fika med Moa, det var super mysigt! Efter det satte jag mig på bussen påväg för att hämta barnen (jag jobbar som barnvakt) men då ringde mamman till barnen och berättade att hon var hemma med dom då dom blivit sjuka, så då åkte jag hemmåt istället. Jag känner ändå att det vart skönt att det blev så, för jag hade/har världens mensverk och har så mycket plugg denna vecka + spanska prov imorgon. Så det gjorde inte mig något!
 
Nu har jag suttit och pluggat sedan jag kom hem, så därför tog jag en liten paus och började kolla på vinterjackor. 
Förra året bar jag en svart dunjacka med pälsluva från Diabless men den känner jag att jag tröttnat på.
Nu på senare tid har jag börjat bli mer intresserad i lite längre vinterjackor som går ner lite över rumpan, jag tycker att det är super snyggt! Jag har varit lite sugen på Canada Goose, en lite längre i grönt med pälsluva. Men jag insåg att dom kostor ganska mycket, runt 6000kr, och jag känner att jag inte vill spendera så mycket pengar på en jacka som jag ändå bara kanske kommer använda i 1-2 år förens jag tröttnat på den. 
Sedan bläddrade jag in på jackan.com och kollade då jag köpt min dunjacka där och är så nöjd! Där hade dom faktiskt en hel del långa vinterjackor men alla var faktiskt ganska dyra och ingen föll mig i smaken direkt, förens jag såg denna svarta jacka från Svea!
 
Denna tycker jag är riktigt snygg! Jag var först ute efter en grön jacka men svart funkar lika bra tycker jag. Ett stort plus med att den är "lite längre" är att den både är snygg samtidigt som den värmer rumpan, täcker bra och därför behåller värmen bättre än en "kortare" jacka. 
Den är även väldigt praktisk då den har två stora fickor fram till där man t.ex. kan lägga vantarna om man inte har dom på sig haha. 
Jag tycker verkligen om pälsluvan också! Oftast kan fusk päls verkligen se ut som "fusk päls" haha om ni förstår vad jag menar, annars så menar jag att dom verkligen kan se "skabbiga" ut. Men denna ser i alla fall ganska fin ut (på bilderna iallafall) tycker jag. Jag gillar även att den är svart, det är snyggt nära hela jackan är svart. Dragkedjorna är även i mässingsgult vilket jag tycker är en super snygg detalj! 
 
Så denna jacka beställde jag precis! Jag vet inte alls om jag kommer behålla den, men jag tänkte att jag beställer hem den och testar den i alla fall. 
Jag köpte denna i storlek M då både storlek XS och S var slut i lager och därför kände jag även att jag ville beställde denna nu eftersom att den verkar ganska populär, och då kan den ta slut fort. 
Denna kostar även runt 2000kr vilket jag känner är ett bra pris då jag kanske vill köpa en ny jacka nästa år. 
Jag tipsar även starkt om denna hemsida! Jag har köpt en dunjacka från hemsidan förut och då fick jag hem leveransen efter bara en dag och sedan upptäckte jag att jag behövde byta storlek och då skickade jag tillbaka den och fick tillbaka den nya jackan efter 2 dagar! Hur nice?
Och det bästa av allt, det är fri frakt tur och retur! Och dom har även ett stort utbud på märkes jackor.
 
Klicka på någon av bilderna för att komma till jackan eller klicka HÄR för att komma till hemsidan.
Puss
Hej där! Innan du skickar iväg din kommentar så kan du tänka på:
1. Skriv inget taskigt eller kränkande
2. Tänk på ditt språk
3. Man kan söka upp genom Id nummer vem som har skrivit kommentaren
4. Jag måste godkänna kommentaren innan allmänheten kan se den
Tack för att du visar respekt! :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Snygg jacka och ett väldigt bra pris för att vara en vinterjacka

2015-11-27 @ 13:42:32 / URL: http://livetistadenutannamn.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0