Balmain hetsen

Jag är kanske efterbliven eller så, för jag visste inte vad "Balmain" var förens jag såg någon bild för ca 3 dagar sedan. 
Imorse skickade min kompis Olivia en bild till mig på kik, en bild på en helt vanlig svart t-shirt med ett svart tryck över bysten där det stod "Balmain FRANCE". Sedan skrev hon något i form av "visst är den snygg?!!?" och till mitt svar skrev jag "jaa" och med en emoji med hjärtögon.
 Men jag fattade inte grejen med att hon helt plöstligt skickade en bild på en t-shirt? en helt vanlig t-shirt?
Senare såg jag flera utav mina vänner som lagt upp mystorys på kläder med samma märke och då sökte jag upp det, och kom in på h&ms hemsida.. eller jag kunde inte komma in på hemsidan på grund av detta:
 
"va?! seriöst" haha wtf? fattar ingenting."
Det är helt sjukt hur många som verkligen stod och köade utanför h&m i flera timmar bara för att få tag på kläder, materiella ting. visst, om jag hade varit mer insatt i det där och verkligen tyckt om deras kläder så hade jag väll förstått men jag vet inte om jag hade tyckt att det varit värt att köa bara för kläder. Då tycker jag att det finns viktigare saker i världen.
och visst t-shirten var snygg, men ingen speciell? finns hundra tals andra som jag hade valt före den. och att lägga ner 4999kr på en super snygg och super exlusiv klänning som man bara kommer kunna använda i de finaste tillfällena, vilket är typ max 3 ggr per år? det är sjukt, konstigt och något jag inte kan förstå mig på. som sagt, jag blev chockad idag på grund av denna hets med h&ms nya kollektion i sammarbete med Balmains. Jag trodde aldrig att det kunde bli såhär "överdrivet" som det blev och att folk kunde bli såhär galna över en kollektion. Jag tycker att det är konstigt och det är mina egna åsikter. 
Hej där! Innan du skickar iväg din kommentar så kan du tänka på:
1. Skriv inget taskigt eller kränkande
2. Tänk på ditt språk
3. Man kan söka upp genom Id nummer vem som har skrivit kommentaren
4. Jag måste godkänna kommentaren innan allmänheten kan se den
Tack för att du visar respekt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0