Mitt år 2015

Här kommer mitt år 2015 förkortat och i bilder. Alla bilder inom detta inlägg har jag tagit.
Efter att vi hade gått på Jessie J's konsert på grönan. Det var en suuper härlig kväll!
9:ans bal i juni 2015. Detta är min fina klass som jag gick med i 7an, 8an och 9an. Absolut bästa klassen!
Ofelia, Elin, Jag, Line, Emma och Matilda.
Denna bild är på mig Emma och Line när vi hade anlänt till Emrik i våran klass, där vi skulle ha våran balfest (efterfest). Det var såå kul<3333
När jag och Mattis gick på Jon henrik fjällgren på grönan.
Det var en magisk kväll med mycket sång och kärlek<3333
och sen åkte vi till vårt favorit ställe i 2 veckor, Lanzarote!<33 ( en utav kanarieöarna )
Dock var jag sjuk i dom 2veckorna, så det var inte alls kul.. Jag hade någon form av körtelfeber, så jag kunde inte njuta av semestern upp till 100, men jag mådde iaf bättre i slutet av den sista veckan så då vart jag på lite bättre humör iallafall.
Puerto del carmen beach 
vårt hotell! Här har vi bott två gånger då vi trivs med läget då stranden ligger ca 100m från hotellet och hotellet är även super fräscht och har b.la pool vilket är viktigt haha (!) Hotellet heter Relaxia Lanzaplaya
Puerto del carmen beach
Playa blanca 
En dag åkte vi ut i Atlanten med våra kompisar och deras båt, det var en häftig upplevelse. Dock var jag ju som sagt sjuk under denna resa och då blev det faktiskt värre när vi åkte ut till havs eftersom att jag även lätt blir sjösjuk/åksjuk.. Så jag låg nästan hela dagen på deck och sov pga att jag mådde så dåligt, och sen precis innan vi skulle åka hem så spydde jag såå mycket... lite nastyy. Men då mådde jag mycket bättre i alla fall.
Tapaas<33
Sedan fyllde min mamma år och då åkte vi till ett jätte fint ställe vid vattnet och åt middag. Restaurangen hette Casa Roja.
På tysklands flygplats där vi mellanlandade och sov över en natt på ett jätte fint hotell. Har dock inga bilder där ifrån:/
Sen var jag med om en "nära döden upplevelse" med min familj. Vi skulle till våra kompisar som bor längst ut på värmdö och vi hade bestämt oss för att ta oss dit med vår båt. Vi hade hunnit åka ca 30 min förns båten stannande och min pappa är gammal maskinist så han hörde att det small till och att det tydde på att motorn hade gått sönder. Och inte nog med det så var vi placerade mitt ute på farleden och där vi hade en stor viking line båt bara några meter ifrån oss. Så vi alla fick verkligen panik! Mina små systrar Tilda och Klara började gråta, pappa blev stumm och mamma började fråga pappa om vad vi skulle göra. Jag sa ingenting, för jag var i typ chocktillstånd eller något.. Men det gick ändå ganska fort tills vi kom på vad vi kunde göra för att ta oss bort från farleden så fort som möjligt. Pappa satte sig längst fram på båten och började paddla med endast en plast åra, jag insog att det skulle ta tusen år så jag fick syn på ett stort plast lock som vi hade på vår kylbox som jag hjälpte pappa att paddla med. Slutligen kom vi ut från farleden när båten passerade oss och då fick en man på vattenskoter syn på oss som var snäll och tog oss in till land. 
Det där var bland det äckligaste som jag har varit med om. Jag trodde seriöst att vi skulle dö, och jag märkte att  mamma också trodde det, så det fick mig att verkligen bli rädd. I det läget kände jag mig även så sjukt maktlös, det fanns knappt ingenting som jag kunde göra förutom att paddla och hoppas på att vi skulle hinna komma ut från farleden i godtid. Tack gode gud för att du var med oss!
Jag sommarjobbade i tre veckor för nacka kommun. Jag jobbade med "skolgårdsprojektet" då jag fick måla, bygga, städa och designa ett dagis skolgård. det var faktiskt kul! Och jag lärde känna nya sköna människor, så det gjorde jobbet lite lättare. 
På bilden så gjorde jag övergångsskylten, mycket stolt haha :))
Även en liten bild på mitt jobb-squad. <33
Jag följde med olivia och hennes familj ner till Norrtälje för att hälsa på deras familjekompisar. Vi sov över där en natt och det var super mysigt! Dom bor i skogen och har en jätte stor tomt med hästhagar och stall och huur mycket djur som helst. Älskart! Jag som annars inte är så van vid hästar blev helt förälskad i deras hästar. såå mysigt att gosa och ge dom mat.
 
Jag åkte vattenskoter för första gången. Hur kul som helst!!
Olivia följde med mig och min familj till vårt landställe i finland.
Varma somriga myskvällar utomhus<333
Jag och Olivia gick teorikurserna, inhägnad körning och uppkörning för moped under sommaren. Och vi klarade det!! yeyyy. Vi var ganska sent ute haha men det skadade inte oss. Vi lärde även känna två tjejer under kursen, Madde och Julia som vi fortfarande har kontakt med, super trevliga tjejer!
Jag och olivia hade picknick i en rondell<33
Sedan började lilla jag gymnasiet förstår ni. Och denna tjejen klickade jag med direkt. Moa Engman. Vi satt brevid varandra första dagen i skolan och sen fick man ett varsitt papper så skulle man intervjua den som satt brevid. Det var våran första konversation och den handlade om att hon hatade choklad men älskade att segla och att jag älskade majs men hatade folk som ljuger. Minns den där dagen såväl. Och denna bild togs någon vecka efter att skolan hade börjat. Jag och Moa hade slutat och vi var påväg till bussen då hon frågade mig om jag ville följa med hon och Emma till söder och luncha. Och det var första gången som vi umgicks utanför skolan. Men redan då hade vi klickat väldigt bra. 
Olivia, Annie, Me
Sen blev vi nollade, det var kuligt!
Förfest hos Otto innan vi bar oss av på vår insparksfest! Det var neon tema så vi hade målat med UV-färg.
Väärldens underbaraste kväll med en underbar klass!!
Såhär såg jag och Moa ut!
Nathalie, Moa, Ninni, Jag, Asmina och Moa<33
Jag åt på thaioasen för första gången<33
Sen krockade jag och Moa med moppen under lunchrasten...
Vi åkte in till akuten men det gick bra! vi hade tur. 
Jag fick en ny säääng. Big moment!!<33hashtag love
Jag och min familj gjorde klart mitt nya rum och köpte inredning, säng osv. Blev riktigt nöjd!
 
Sedan var det Halloween, och jag testade på lite nya sminkningar.
Jag och olivia gick på halloween fest i tyresö.
Min kompis Veronica styrde även Halloween fest som blev super lyckad!
Jag och olivia har åkt mysiga kvällsrundor med hennes mysiga mopedbil. Jag har inte vågat köra efter att jag krockade i höstas men nu vågade jag ta tag i det där och det firade vi med att vi åkte till donken haha. Vi åkte även mc thru vilket vi aldrig har gjort förut med mopedbil, så det var spännande haha. 
I år firade vi jul hemma hos min Kusin Céline. Det var en lugn och mysig jul med mycket kärlek.
Sen var det nyår som fick bli det sista sidorna i det sista kapitlet av år 2015.
Jag har haft ett grymt år trotts nära döden upplevelser, körtelfeber utomlands och mopedolyckor. Men jag tror och hoppas på att nästa år kommer bli mycket bättre!
Hej där! Innan du skickar iväg din kommentar så kan du tänka på:
1. Skriv inget taskigt eller kränkande
2. Tänk på ditt språk
3. Man kan söka upp genom Id nummer vem som har skrivit kommentaren
4. Jag måste godkänna kommentaren innan allmänheten kan se den
Tack för att du visar respekt! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härlig blogg! :)
Kika gärna in på min - handlar om allt jag gör, mycket bilder, resor och betraktelser ur min vardag! KRAM:)

2016-01-04 @ 20:02:58 / URL: http://nansi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0